maandag 7 mei 2012

Lentefeestkleedje, beloofd is beloofd!

Eerder kon je de 'preview' zien. Veel kon ik toen nog niet tonen. Het stofje, daar kon je al een glimp van opvangen. 

Dit is het resultaat, en ik ben er best trots op.

Luna met konijn
Toen ik Luna vroeg welk kleedje ze graag zou willen dragen op haar lentefeest, zei ze 'dat van Femke, van Eurosong for kids', ... , van een uitdaging gesproken: 

Dit is Femke

Een gelijkaardig patroontje kon ik niet vinden dus besloot ik om twee patronen samen te voegen: een bovenstukje van een Burdapatroontje (beetje verlengd) + een rode tussenband + een cirkelrokje. En uiteraard een onderrokje in tule om het af te maken. 





Met dank aan Lies van Fotochoc voor de mooie foto's, dochter Luna die wilde poseren (eerst een beetje stijfjes, maar met konijn kwam ze los) en uiteraard co-model 'mijnheer konijn'. 

23 opmerkingen:

  1. Mooi! Dat heb je echt heel mooi gedaan. Luna zal er wel heel blij mee geweest zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik had het direct herkend als het Femke-kleedje. Mooi gedaan, ze staat er super mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig Inge!
    Hoe speciaal toch om dat te kunnen doen voor je dochtertje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 'Work in progress' was al super, het eindresultaat is gewoonweg prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ooh, die laatste foto : zo mooi ! Knappe dochter in een heel mooi kleedje !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw, schitterend kleedje! Ze straalt!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een geslaagde uitdaging! Ze staat er geweldig mee!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind dat van Luna mooier dan dat van Femke! En zo cool, met mijnheer konijn erbij :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. amai, echt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind het jouwe mooier dan het origineel!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtige jurk! Daar zouden veel meisjes bijmee zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Waaaaaaaaaaaw! En nu nog een gouden pulltje :-)
    Annelies

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Amaaaazing ;-) Supermooi! Een vorbeeld voor mij om volgend jaar ook zelf het kleedje voor de communie te maken... ahum, krijg nu al stress...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel knap. En wat een prachtige foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wauw. Dat is prachtig geworden en de gelijkenis is treffend. Mooie foto's

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zoooo prachtig!!! Wat een schitterend kleedje!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. waw, prachtig, dat zou hier ook in de smaak vallen ;-)
    echt super schoon!!!
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ze ziet er prachtig uit! Super mooi!!!!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Kei schoon! Echt zoals besteld door uw docher ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dit is een prachtig kleedje.
    Zou je eventueel het patroon willen delen?
    Wij zijn op zoek naar dergelijk kleedje voor ons jaarlijks turnfeest.
    Een patroon heb ik van een circelrokje maar ik begrijip niet goed hoe je bovenste samen stak?
    groeten Stefanie

    BeantwoordenVerwijderen