zondag 2 januari 2011

Een breiseltje voor m'n Ellatje

Vorig jaar kocht ik voor m'n jongste een jasje bij Fred en Ginger. Omdat deze winkelketen supertoffe kleurrijke kledij verkoopt, neem ik vaak een kiekje, maar ook niet meer dan dat. Soldenshoppen is meer iets voor mijn portemonnee ;-).
Het gele jasje moest opgefleurd worden met een contrasterende sjaal, maar omdat dè juiste combinatie moeilijk te vinden is, kocht ik een paar bollekes wol... vorig jaar. De draad is dik genoeg om de sjaal in een paar dagen af te hebben, maar ik 'vergat' het gewoon. Tot ik vorige week de laatste flosjes eraan haakte.


Als kind leerde ik van mijn moeder deze rijstpapsteek (1 steek rechts en 1 steek averechts, de volgende lijn net omgekeerd).

En neen, het arme kind heeft het deze winter niet zonder sjaal moeten doen. Gelukkig voor mij verkiest ze deze sjaal boven haar andere. Oef!


Zo klein en al een duidelijke voorkeur voor kledij (net zoals de oudste). Dat belooft!

1 opmerking: