maandag 27 december 2010

Family Christmas Memory

Net zoals zoveel andere handwerkmeiden is er de laatste week voor Kerst zweet gevloeid (het bloed en de tranen liet ik achterwege) om alle pakjes klaar te krijgen voor mijn familie. Ik had grootse plannen, maar tijdsgebrek beperkte mijn ambities lichtelijk.

Mijn moeder (een echte Kerst liefhebster) kreeg deze family christmas memory. De vijf kleinkinderen werden afgeprint op transferpapier, gestreken op witte stof en genaaid tot stoffen schijfjes. Voor de gelegenheid gebruikte ik een rood kerststofje. Elk kleinkind werd dubbel gemaakt zodat mijn moeder met hen 'memory' kan spelen. Dit alles zat in een klein zakje met hulstprint samen met een stoffen rolleke met tekst en uitleg. Mijn moeder was content !



Neefje Lukas kreeg deze slab. Het is de eerste die ik ooit maakte.


Neefje Lars kreeg een ritszakje met kabouterstof. Ik maakte die eerder als voorbeeld voor Studio Stik, maar nu heeft hij een bestemming gevonden.


Neefje Lukas kreeg dit toiletzakje met robotstof van Vermiljoen.


En mijn twee zussen kregen een Zsazsa-broche , maar pas nadat ik er eentje voor mij maakte:


Voor zus K. deze zsazsa-broche:


En voor zus A. deze zsazsa-broche:


En nu zal ik een goede kodak moeten aanschaffen ;-). Binnenkort maak ik eens een zakje voor mezelf  (maar dit zeg ik nu al weken). Blijven duimen!!

5 opmerkingen:

  1. Die memory is echt tof! Ziet er ook uit alsof er heel veel werk aan is! En de zussen zullen ook wel content geweest zijn ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. k ben blij dat ik je blog tegenkwam, hij staat echt vol met leuke ideetjes! Jammer dat de volgende studio stik's volzet zijn, ik was er graag terug bij geweest...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ Marie: we zitten binnenkort nog eens samen met L. en E. voor Studio Stik. We vinden het ook spijtig dat de vrouwen 'van het eerste uur' nu op wacht staan. Maar je hoort nog van ons...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Inge. De max, al die leuke cadeautjes. De zsa-zsa broche wil ik al lang eens proberen, nu ik deze hierboven zie ben ik helemaal overtuigd.
    Tot donderdag.

    L.
    *

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel bijzonder zelfgemaakte cadeautjes, vooral de memory met die foto's is heel leuk om te krijgen denk ik!

    BeantwoordenVerwijderen